Kyrkslättnejdens Mentalhälsoförening Kisu rf

På svenska

Välkommen på kaffe eller té och i  gott sällskap. Vi pratar också svenska. Kom och träffa vänner!

Föreningen Kisu rf:s verksamhetsutrymme KiMi finns i Finnsbacka, nära torget. KiMi är öppen för alla som är intresserade av mentalhälsofrågor.

Vårt öppna vardagsrum önskar er välkomna till trevligt umgänge, samtal och kamratstöd måndagar, onsdagar och torsdagar kl. 10-14, fredagar kl. 10-13. På tisdagar är KiMi endast öppet för grupper. Vi bjuder på kaffe och té med tilltugg. Det kostar 1€/dag.

Under veckan erbjuder vi gruppverksamheter såsom hobby-, handarbets- och mansgruppen. Vi far på utfärder, går på teater och spelar både inne- och utespel.

I Kirkkonummen Sanomat, föreningsnytt, hittas Kisus program för följande vecka. Programmet skickas också månatligen till Kisu rf:s samarbetspartners.

Föreningens verksamhet baserar sig på frivillighet. Våra medlemmar medverkar enligt förmåga, ork och intressen. Vår viktigaste och centrala uppgift är att erbjuda kamratstöd och minska ensamheten.  Med vänner som har samma erfarenheter som man själv kan man skratta tillsammans, också åt sig själv. Eller som vår medlem Jouni uttryckte det: Ensam hemma är det inte lätt att skratta.

Verksamhetens ledande värderingar är:

• Jämlikhet
  • Frivillighet